Artykuły Branżowe

Organizacja pracy data publikacji: 2017-03-31, autor wpisu: Redakcja iSzkolenia.pl

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co decyduje o sukcesie firmy. Czynników jest wiele – np. zgrany zespół, mała konkurencja, innowacyjny produkt… Wielu z nas zapomina, że organizacja pracy to podstawa !

Możemy mieć idealny pomysł na biznes, najlepszych ludzi w zespole i możemy nie odnieść sukcesu. Dlaczego ? Ponieważ brak dobrej organizacji przekłada się na brak sukcesu. Skupianie się na sprawach mało ważnych, dublowanie zadań lub zajmowanie się kilkoma czynnościami na raz zazwyczaj doprowadza do rozleniwienia pracowników.

Co zrobić, żeby nie utknąć w martwym punkcie ?
1.    Jasne określanie celów i zadań.
Kiedy wytyczamy cele nie róbmy tego ogólnikowo. Pozwoli to Tobie oraz współpracownikom wyznaczyć dobry kierunek działania. Tak samo powinno wglądać delegowanie mniejszych i większych zadań.

2.    Bardzo dokładnie i skrupulatnie wyznacz zakres obowiązków swój jak i współpracowników. To podstawa, ponieważ nie ma ludzi od wszystkiego ! Każdy pracownik musi wiedzieć jakie jest jego zadanie w firmie, co nie oznacza że podczas nieobecności sekretarki inny pracownik nie może odebrać telefonu i udzielić niezbędnych informacji.
Dzięki temu, ze każdy pracownik zna swój zakres obowiązków ma poczucie bezpieczeństwa bo każdy ma swoje „pole działania” i czuje odpowiedzialność za wykonywane zadania. Zachęca to także do osobistego rozwoju w swojej dziedzinie.

3.    Przydzielanie zadań zawsze przypisuj do konkretnej osoby. Mówienie ogólnikowo nie daje nam gwarancji, że zgłosi się tłum ochotników który wykona polecone zadanie.

4.    Deadline ! bez określenia konkretnego terminu nie licz na to, że pracownik zajmie się priorytetowo do wykonania przydzielonego zadania. Taki deadline działają także motywująco, ponieważ mając na tapecie kilka zadań, to znając ich wymagany termin zakończenia, łatwiej jest nadać każdemu z nich odpowiedni priorytet. 

5.    Motywuj ! Nie od dziś wiadomo, że zmotywowany pracownik to efektywny pracownik. Czasem wystarczy kilka dobrych słów, jednak czasem wymagana jest wielka przemowa, by zespół dostał nowej energii do działania.

Pomyśl o swoim biznesie jak o mechanizmie zegarka. Żeby wszystko działało, każde z nich musi być w pełni sprawne i dobrze dopasowane.
 

Zdjęcie autora

Autor publikacji:

Redakcja iSzkolenia.pl — profesjonalny portal branży szkoleniowej