Porady Ekspertów

Personal branding –wymysł marketingowy czy niezbędna i skuteczna koncepcja na osiągnięcie sukcesu? data publikacji: 2017-02-01, autor wpisu: Redakcja iSzkolenia.pl

Budowanie marki osobistej to bardzo dobrze zaplanowany i przemyślany proces zarządzania własnym wizerunkiem. Twoja praca i życie zawodowe w przyszłości zależy od tego, czy zaczniesz rozwijać swoją markę osobistą już teraz.

Co to jest personal branding i jakie daje korzyści?

Personal branding, to inaczej budowanie osobistej marki. Jest to działanie tzw. „markowania” sobą, własną osobą, nazwiskiem wszystkiego, co robimy i mówimy.

W ten sposób stajemy się „produktem”, który jest rozpoznawany i rozróżniany na rynku. Personal branding to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym oraz karierą, a także życiem osobistym.

We współczesnym świecie marka osobista staje się ważnym elementem wyróżnienia się w tłumie. Budowanie swojej wiarygodności, indywidualności, niepowtarzalności w świecie pełnym ludzi, informacji, zdarzeń i komunikatów.

Marka to TY. To my sami jesteśmy własymi markami bez względu na to czy tego chcemy czy nie. Dlatego marka może być silna lub słaba. Silna wywiera duży wpływ na innych. Jest inspiracją , motywacją i obiektem pożądanym. Słaba marka nie budzi żadnego zainteresowania.

Zbudowanie silnej marki osobistej jest niezbędne do efektywnego rozwijania kariery zawodowej we współczesnym, konkurencyjnym świecie biznesu.

3 najważniejsze wyznaczniki silnej marki osobistej:

1. Cecha szczególna, wyróżniająca, charakterystyczna

Odkryj cechę szczególna, która wyróżnia i jest charakterystyczna. Na pewno zdarza Ci się poznawać nowych ludzi, który od pierwszego spotkania zapadają Ci w pamięć. Często myślisz o nich: „specyficzny”, „inny”, „oryginalny” – w pozytywnym tego słowa znaczeniu?

Co powoduje, że akurat te osoby zapamiętujemy?

Chodzi o wyróżnienie się poprzez wzbudzenie pozytywnych emocji, bo to właśnie emocje powodują, że kogoś zapamiętamy na dłużej.

Jednak jest jeden podstawowy warunek – ten wyróżnik musi być prawdziwy. Silna marka osobista nie udaje kogoś, kim nie jest, ale jest autentyczna.

2. Autentyczność

Zaufanie buduje autorytet. Autentyczność jest zatem niezbędna do zbudowania silnej marki osobistej. Nie chodzi o odgrywanie soli osoby, którą chcielibyśmy być lub zmianę swojej osobowości. To poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: co wyróżnia mnie od innych? Autentyczność to inaczej prawdziwość. Tego co mówimy, robimy i jak się zachowujemy. To buduje zaufanie.

Fałszem jest odgrywanie wymyślonych ról opartych na nieprawdziwych wartościach, gdyż takie zachowanie, wcześniej czy później, zostanie zdemaskowane.

3. Ważność, przydatność

Wyróżniająca, szczególna cecha powinna być ważna i przydatna dla innych, aby byli nią zainteresowani. Należy odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań: „Co oferuję innym?”, „Co mam dla nich ważnego, wartościowego, dobrego?”, „Po co istnieję?”, „Po co / dla kogo / dlaczego robię, to co robię?”.

A teraz sam pomyśl, co masz ciekawego i wartościowego do zaoferowania światu, co może być podstawą i wyróżnikiem do zbudowania Twojej marki osobistej.
 

Zdjęcie autora

Autor publikacji:

Redakcja iSzkolenia.pl — profesjonalny portal branży szkoleniowej