Szkolenie - CZAS PRACY - praktyczne aspekty planowania i rozliczenia - 2-dniowe szkolenie warsztatowe.

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Finanse i rachunkowość » rachunkowość
Zarządzanie organizacją » zarządzanie czasem
Szkolenia HR » Kadry i Płace
Czas trwania: 2 dni - 16h
Wartość: 1463.70 zł - Dostępny rabat!
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 613070303
  • Adres e-mail: info@szkolenia-semper.pl

Informacje podstawowe:

CZAS PRACY - praktyczne aspekty planowania i rozliczenia - 2-dniowe szkolenie warsztatowe.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest aktualizacja wiedzy w obszarze czasu pracy z uwagi na najnowsze zmiany prawne oraz doskonalenie umiejętności w zakresie m.in.: sporządzania poprawnych grafików czasu pracy, wyboru optymalnych rozwiązań prawnych pod kątem konkretnych potrzeb organizacji, wypełniania karty ewidencji czasu pracy, rozliczania nadgodzin pracy oraz pracy w dniach wolnych i innych nieobecności. Duża część szkolenia poświęcona zostanie praktycznym aspektom stosowania interpretacji Państwowej Inspekcji Pracy, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Sądu Najwyższego, w tym zwłaszcza kwestiom związanym z rozbieżnościami interpretacyjnymi.

Korzyści dla uczestników:
Szkolenie obejmujące najistotniejsze aspekty planowania i rozliczania czasu pracy w aktualnym stanie prawnym. Szczególne miejsce w trakcie szkolenia zajmie tematyka zmian prawnych w zakresie czasu pracy wprowadzonych najnowszą nowelizacją oraz omówienie nowych wykładni urzędowych. Zastosowane formy warsztatowe i konwersatoryjne ułatwią uczestnikom zastosowanie zdobytych informacji w praktyce.

Program szkolenia:

I. Czas pracy - przepisy prawne
II. Czas pracy - podstawowe pojęcia
1. pozostawanie pracownika w dyspozycji pracodawcy
2. doba pracownicza a tydzień pracowniczy
3. wymiar czasu pracy
4. praca zmianowa
5. rozkład czasu pracy
6. okresy rozliczeniowe
7. normy czasu pracy
III. Czas pracy pracowników niepełnoetatowych
1. postanowienia o czasie pracy w umowach o pracę
2. wyznaczanie limitu godzin w umowie dla niepełnoetatowca
3. kiedy u niepełnoetatowca powstaną nadgodziny
IV. Systemy i rozkłady czasu pracy
1. wprowadzenie odpowiednich zapisów dotyczących systemów czasu pracy w przepisach wewnątrzzakładowych
2. ruchomy system czasu pracy - zmiany od 23 sierpnia 2013 roku
3. równoważny system czasu pracy
4. przerywany system czasu pracy - zmiany od 23 sierpnia 2013 roku
5. zadaniowy system czasu pracy
6. indywidualny rozkład czasu pracy
7. system skróconego tygodnia pracy
8. system pracy weekandowej
V. Okresy odpoczynku
1. prawo pracownika do odpoczynku
2. odpoczynek dobowy / odpoczynek tygodniowy
3. "dyżur" a prawo do odpoczynku
4. prawo do odpoczynku po "podróży służbowej"
VI. Praca w godzinach nadliczbowych
1. kiedy pracownik wykonuje pracę w godzinach nadliczbowych
2. dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych
3. roczny limit godzin nadliczbowych (stanowisko PIP)
4. dodatki do wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych
5. rekompensowanie pracy w godzinach nadliczbowych
6. prywatne wyjścia pracownika bez nadgodzin - zmiany od 23 sierpnia 2013 roku
VII. Praca w niedziele i święta
1. dopuszczalność pracy w niedziele i święta
2. ustalenie godzin pracy w niedziele
3. zakaz pracy w placówkach handlowych w święta
VII. Ewidencja czasu pracy-zmiany od 01.01.2019
1. obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy
2. obowiązek prowadzenia list obecności
3. elektroniczna ewidencja czasu pracy
4. skutki braku ewidencji czasu pracy
5. ewidencja czasu pracy dla umów cywilnoprawnych
VIII. Zasady tworzenia harmonogramów czasu pracy
1. kiedy trzeba tworzyć harmonogramy czasu pracy
2. na jaki okres muszą być tworzone harmonogramy - zmiany od 23 sierpnia 2013 roku
3. jak i z jakim wyprzedzeniem ogłaszać harmonogram
4. jakie kroki trzeba poczynić, aby móc zmieniać harmonogramy czasu pracy
IX. Pojęcie podróży służbowej w świetle przepisów Kodeksu Pracy
1. jak zdefiniowana jest podróż służbowa?
2. jakie zapisy wprowadzić do umowy o pracę, aby podróż pracownika była podróżą służbową?
3. jakie wprowadzić zapisy do układu zbiorowego itp., aby pracodawca mógł swobodnie regulować wysokość przysługującej diety?
4. czy pracodawcy mogą sami ustalać warunki wypłacania należności z tytułu podróży służbowej?
5. czy istnieje obowiązek pisemnego zlecenia wyjazdu pracownika w podróż służbową?
6. czy polecenie wyjazdu służbowego musi być potwierdzone przez jednostkę, w której pracownik realizował zadania służbowe?
X. Wspólne przepisy dotyczące krajowych i zagranicznych podróży służbowych
1. jakie należności przysługują pracownikowi z tyt. podróży służbowej?
2. czy pracownikowi należy się zwrot za wyżywienie?
3. czy samowolna zmiana środka transportu w podróży jest podstawą do zwrotu poniesionych kosztów?
4. jakie należy spełnić warunki, aby pracownik mógł odbyć podróż prywatnym samochodem?
5. czy pracownikowi przysługuje zwrot poniesionych kosztów w przypadku utraty np. biletu na przejazd PKP?
6. czy pracodawca ma obowiązek zwrócić pracownikowi wydatki za przejazd płatną autostradą lub za płatny parking?
7. czy pracodawca ma prawo odmówić zwrotu poniesionych wydatków, jeżeli pracownik rozliczył się po terminie?
XI. Rozliczanie czasu pracy w podróży służbowej
1. jak rozliczyć czas pracy w podróży służbowej?
2. czy dojazd i powrót z podróży przypadającej poza godzinami pracy należy wliczyć do czasu pracy?
3. ile godzin odpoczynku należy zapewnić pracownikowi po zakończonej podróży służbowej?
4. kiedy powstaną nadgodziny w podróży służbowej i jak je zrekompensować?
5. jak liczyć czas podróży zagranicznej w zależności od środka transportu?
6. jak liczyć czas łącznej podróży służbowej połączonej z odbyciem podróży krajowej?

Metodologia:

Metodologia:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Trener
Krzysztof Stucke
Specjalizacja trenerska:
Ekspert z dziedziny prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz ochrony danych osobowych. Prawnik. Absolwent wydziału prawa w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie Od ponad 20 lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym obszarem prawa pracy ubezpieczeń społecznych, ochrony danych osobowych. Prowadzi własną kancelarię prawa pracy, doradza i świadczy pomoc prawną. Wieloletni inspektor Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie przeprowadzał kontrole płatników w zakresie opłacania składek i rozliczania wypłaconych zasiłków. Posiada przygotowanie (uprawnienia) pedagogiczne.
Jest ekspertem Infor S.A. oraz Portalu Kadrowego-Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, autorem artykułów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Szkolił m.in. dla firm: Lufthansa Global Business Services, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Szpital Uniwersyteckiego w Krakowie, Boryszew HR Service, ZUS Opole, TVP O/Kraków, Politechnika Warszawska, Urząd Pracy we Wrocławiu, Volkswagen Poznań, Hotele Marriott, Exalo Drilling S.A., Browar Żywiec, Instytut Pamięci Narodowej, Departament Administarcyjny Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwo Finansów. Urząd Miasta Kraków.
Wykładowca: Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, Wyższej Szkoły „Humanitas” w Sosnowcu.
Aktualnie realizuje szkolenia z obszaru prawa pracy, ochrony danych osobowych (RODO), prawa administracyjnego i cywilnego, ubezpieczeń społecznych, oraz obsługi programów: Płatnik, Symfonia Kadry i Płace.
Przeprowadza audyty z zakresu ochrony danych osobowych (RODO).Pełni funkcję IODO w kilku podmiotach gospodarczych.

Odbiorcy szkolenia:

Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do pracodawców, kierowników, zastępców i specjalistów działów kadr i działów personalnych.

Materiały dydaktyczne:

Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do pracodawców, kierowników, zastępców i specjalistów działów kadr i działów personalnych.

Przyznawane certyfikaty:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Referencje:

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową: http://www.szkolenia-semper.pl/referencje

  • Warszawa (woj. mazowieckie), 10.4.2019 - 11.4.2019
  • Warszawa (woj. mazowieckie), 3.6.2019 - 4.6.2019
  • Kraków (woj. małopolskie), 2.7.2019 - 3.7.2019
  • Warszawa (woj. mazowieckie), 3.9.2019 - 4.9.2019
  • Wrocław (woj. dolnośląskie), 8.10.2019 - 9.10.2019
  • Warszawa (woj. mazowieckie), 5.11.2019 - 6.11.2019
  • Kraków (woj. małopolskie), 3.12.2019 - 4.12.2019
  • 2-5 użytkowników - 10 %
  • 6-10 użytkowników - 15 %
  • 11-20 użytkowników - 15 %
  • ponad 20 użytkowników - 15 %