Szkolenie - GLOBAL CHALLENGE – THE FRESH CONNECTION - międzynarodowe zawody w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Logistyka » logistyka
Logistyka » zarządzanie produkcją
Logistyka » łańcuchy dostaw
Czas trwania: 3 miesiące
Wartość: Cena od 1168.50 zł - Dostępny rabat!
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 618209267
  • Adres e-mail: dagmara.kopacka@mpm24.com

Informacje podstawowe:

Global Challenge to międzynarodowe zawody zarządzania łańcuchem dostaw, oparte o symulator The Fresh Connection (TFC). Innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażuje uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem (nazwanym właśnie The Fresh Connection), produkującym soki owocowe.

http://scmteam.pl/

Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami, z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Pracując w zespołach czteroosobowych, uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i operacje.

Program szkolenia:

ETAP 1. 26 III – 13 IV 2018 - Remote sessions (sesje treningowe online)

Runda I 26 – 30 marca 2018
Runda II 02 – 06 kwietnia 2018
Runda III 09 – 13 kwietnia 2018

Zespoły biorące udział w sesjach treningowych (dawniej: kwalifikacje) grają jedną rundę tygodniowo (w podanych powyżej widełkach czasowych, od godziny 8.00 dnia rozpoczynającego rundę do 17.00 dnia kończącego rundę).

ETAP 2. 23 IV – 01 VI 2018 - Global Challenge Rounds (remote) zawody na poziomie krajowym (3 rundy online)

Runda I 23 – 04 maja 2018
Runda II 07 – 18 maja 2018
Runda III 21 maja – 01 czerwca 2018

UWAGA: Zespoły biorące udział w Global Challenge grają jedną rundę przez dwa tygodnie (w podanych powyżej widełkach czasowych).

04 czerwca 2018 ogłoszenie wyników krajowych Global Challenge

Najlepszy zespół z Polski zakwalifikuje się do światowego finału (Global Final), który odbędzie się w Mediolanie. Koszty podróży i zakwaterowania zostaną pokryte przez MPM Productivity Management. Dodatkową nagrodą dla Mistrzów Polski będzie jednodniowa wycieczka dla całego zespołu na tor Formuły 1 w Monza z możliwością przejażdżki po torze wyścigowym oraz voucher na wybrane szkolenie otwarte. Miejsce drugie i trzecie także będzie nagrodzone – szczegóły w regulaminie!

ETAP 3. 28 września 2018 – Finał: Global Final in Milan - zawody na poziomie międzynarodowym

Wszystkie rundy grane jednego dnia 28 września 2018.

Najlepsze zespoły z poszczególnych krajów lub regionów grają 3rundy podczas jednego dnia.
Zwycięska drużyna otrzyma bezpłatny tygodniowy Executive Supply Chain Course na Massachusetts Institute of Technology w Bostonie, USA, o wartości 4500 dolarów na jednego uczestnika.

Kosztorys Global Challenge SCM – The Fresh Connection. Mediolan 2018.

GLOBAL CHALLENGE SCM - TFC. Mediolan 2018. First Minute – obowiązuje do dnia 2018-02-09 Cena standardowa
Międzynarodowe zawody łańcucha dostaw. Wartość udziału dla jednej osoby* 212,5 EUR netto 225 EUR netto
Cena za 4osobowy zespół 850 EUR netto 900 EUR netto

* Uwaga – z jednej firmy należy zgłosić zespół czteroosobowy. Każda firma może zgłosić maximum 2 zespoły.

Ilość miejsc ograniczona – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń!

Metodologia:

CZYM JEST GLOBAL CHALLENGE?
Global Challenge to międzynarodowe zawody zarządzania łańcuchem dostaw, oparte o symulator The Fresh Connection (TFC). Innowacyjna symulacja "web-based business" angażuje uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem (nazwanym właśnie The Fresh Connection) produkującym soki owocowe.
Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami, z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Pracując w zespołach czteroosobowych, uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i operacje.

Najlepszy zespół z Polski zakwalifikuje się do Global Final w Mediolanie – i wygra przejażdżkę po torze wyścigowym Autodromo Nazionale di Monza, na którym odbywa się Grand Prix Włoch Formuły 1!

Z CZYM ZMIERZĄ SIĘ ZESPOŁY?
Wirtualna firma stoi w obliczu spadku wydajności.
Kierownictwo fabryki musi jak najszybciej wydostać swoją firmę z kłopotów.
Zrozumienie powiązań pomiędzy poszczególnymi funkcjami i współpraca są kluczowymi elementami sukcesu całego przedsiębiorstwa.
W miarę jak symulacja ewoluuje, staje się jasne, że strategia łańcucha dostaw jest podstawą sukcesu - działania i decyzje w poszczególnych działach powinny być do niej dopasowane.
O zwycięstwie decyduje wygenerowanie najlepszego zwrotu z inwestycji (ROI) poprzez zarządzanie kluczowymi wskaźnikami wydajności i celami swojego zespołu.

Odbiorcy szkolenia:

DLA MANAGERA:
DYNAMICZNY WZROST
ZAPANUJ NAD KLĘSKĄ URODZAJU!

SYTUACJA: Nasilonemu popytowi nie odpowiadają zdolności produkcyjne firmy: w jednym czasie pojawia się zbyt wielu klientów, a decyzja o inwestycji jest bardzo ryzykowna.

PROBLEM: Wzrostowi sprzedaży towarzyszy spadek terminowości dostaw.

ROZWIĄZANIE: Konieczne jest długofalowe zarządzanie priorytetami: porównywanie planu optymistcznego z realnym pozwoli zoptymalizować ryzyko inwestycyjne.

USPOKOJENIE RYNKU
PRZEOBRAŹ STAGNACJĘ W ZŁOTY OKRES ŁAŃCUCHA DOSTAW!

SYTUACJA: Dochodzi do zatrzymania wzrostu gospodarczego: spada on do zera bądź utrzymuje się na stałym poziomie, działy sprzedaży nie obniżają jednak wysoko postawionych celów.

PROBLEM: Firmy usiłują realizować swoje założenia kosztem konkurencji poprzez wojnę cenową i kosztem klienta obniżając jakość produktu i obsługi.

ROZWIĄZANIE: Stagnacja to złoty okres dla łańcucha dostaw: odkrywa, co klienta boli i jak można mu pomóc dzięki innowacyjnemu spojrzeniu na zaspokojenie jego potrzeb.

GORĄCZKA PRZED KRYZYSEM
SKUTECZNIE ZARZĄDZAJ RYNKIEM!

SYTUACJA: Firma staje przed koniecznością przetrwania spadku sprzedaży i przygotowania się do jej ponownego wzrostu, gdy kryzys się zakończy.

PROBLEM: Przedsiębiorca zabezpiecza kapitał tnąc koszty i redukując zapasy: jest to niebezpieczne przy zakończenia kryzysu, ponieważ przywrócenie zdolności produkcyjnej i zasobów magazynowych do poprzedniego poziomu wymaga sporej ilości czasu.

ROZWIĄZANIE: Niezbędne jest określenie optymalnego poziomu redukcji kosztów i zapasów. Opracowanie scenariusza pesymistycznego pozwoli określić próg przeżycia, a optymistyczny zapewni najlepszą możliwą gotowość na wychodzenie z kryzysu.

ŁAŃCUCH DOSTAW 2017 -
SCENARIUSZOWA STRATEGIA
I ZESPÓŁ GOTOWY NA NIESPODZIEWANE

Dołącz do grona zahartowanych wilków morskich i wybiegaj myślą naprzód:
dostrzegaj symptomy przyszłych zdarzeń i przygotuj się na ich przyjęcie.

DLA SPECJALISTY:

DZIAŁ: Zajmujesz się planowaniem. Wybiegasz myślą wprzód.

DECYZJA: Zredukuj zapasy!

WPŁYW: Jaki wpływ będzie to miało na pracę magazynu? Co zrobić, by nie odbiło się to na obsłudze klienta i było opłacalne?

DZIAŁ: Zajmujesz się sprzedażą. Dbasz o dobre relacje.

DECYZJA: Pozwól klientowi późno składać zamówienia!

WPŁYW: Jaki wpływ będzie to miało na pracę magazynu? Co zrobić, by nie odbiło się to na obsłudze klienta i było opłacalne?

DZIAŁ: Zajmujesz się produkcją. Przekładasz pracę na efekty.

DECYZJA: Walcz o OEE - ma być 80%!

WPŁYW: Jak nie stracić elastyczności w sprzedaży? Kiedy wysokie OEE jest dobre dla firmy?

DZIAŁ: Zajmujesz się magazynem. Stawiasz na efektywną organizację.

DECYZJA: Zredukuj załogę!

WPŁYW: Jakiego rodzaju oszczędności na poziomie magazynu wspomagają produkcję i sprzedaż?

DZIAŁ: Zajmujesz się zakupami. Pozbywasz się zbędnego balastu.

DECYZJA: Obniż cenę!

WPŁYW: Jaki jest Total Cost of Ownership? Ile kosztują oszczędności na produkcji, sprzedaży, w zapasach etc.?

Materiały dydaktyczne:

dostęp do symulacji zarządzania przedsiębiorstwem The Fresh Connection

Referencje:

OPINIE UCZESTNIKÓW / REFERENCJE:
http://www.mpm24.com/global-challenge--the-fresh-connection/opinie-uczestnikow/

- Jestem przekonany co do walorów edukacyjnych symulacji, pozwala świetnie zobrazować wpływ kluczowych decyzji w obszarze SCM na wyniki poszczególnych procesów, jak i całego przedsiębiorstwa - Jacek Lewandowski, Supply Chain Manager, International Tobacco Machinery Poland Sp. z o.o.

- Polecam wszystkim osobom zainteresowanym podejmowaniem oraz analizą wpływu decyzji na poziomie strategicznym na poszczególne aspekty funkcjonowania firmy (Łańcuch dostaw, Zakupy, Sprzedaż oraz Operations). - Igor Habrajski, Kierownik Logistyki, FMCG

- Uczestnicy szybko dostrzegają konieczność i atuty pracy zespołowej w budowaniu i testowaniu strategii a następnie koordynacji posunięć taktycznych, które ją wspomagają. Nie należy jej jednak odbierać jako banalnej, czy szkolnej – wręcz przeciwnie, stawia przed uczestnikami wyzwania z którymi mierzą się zarządzający łańcuchem dostaw na co dzień. - Sławomir Stańczak, Project Manager Gerstenberg Schröder, SPX Flow Technology Poland Sp. z o.o.

- Dla kierownictwa będzie ona doskonałym miejscem do przetestowania „w boju” rozwiązań, które od dawna ich nurtują, a dla pracowników ze stanowisk specjalistycznych posłuży ona zarówno jako umocnienie świadomości o szczególnej wadze nawet najdrobniejszych obowiązków przez nich wykonywanych - Michał Tyburski, Specjalista Ds. Planowania i Optymalizacji Produkcji, Lotos Oil

- W środowisku ćwiczeniowym widać, jakie przełożenie na wynik firmy mają małe, często niezauważalne decyzje szczebla operacyjnego i jak działania innych obszarów wpływają na całościowy wynik organizacji. Gra pokazuje jak małymi, dobrze podjętymi decyzjami budowana jest wartość dodana dla firmy - US Pharmacia, Zespół Planowania pod kierownictwem Rozalii Wojciechowskiej, w skład którego weszli także Jakub Szczypek, Piotr Zienkiewicz i Mariusz Żychliński

- The Fresh Connection poprzez przyjęcie wskaźnika ROI jako wyznacznika sukcesu przedsiębiorstwa, uczy gry zespołowej. Bez trudu można zaobserwować, że często pozycja przedsiębiorstwa w rankingu jest wyższa, niż najlepszy jednostkowy wynik członka zespołu - Maciej Korycki, Starszy Specjalista ds. Planowania Zapasu, FMCG

  • on-line (woj. ), 26.3.2018 - 1.6.2018
  • 1 użytkownik - 5 %