Szkolenie - Gospodarka odpadami w obliczu najnowszych zmian - decyzje administracyjne wg. nowych zasad, rejestr BDO, sprawozdawczość i ewidencja. Zakopane

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Zarządzanie jakością » ekologia
Ochrona środowiska » ochrona środowiska
Administracja » administracja samorządowa
Czas trwania: 4 dni (24h)
Wartość: 2447.70 zł
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 613070303
  • Adres e-mail: info@szkolenia-semper.pl

Informacje podstawowe:

Gospodarka odpadami w obliczu najnowszych zmian - decyzje administracyjne wg. nowych zasad, rejestr BDO, sprawozdawczość i ewidencja – 3-dniowe szkolenie w Zakopanem (noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami
Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
-odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
-kwalifikowania odpadów
-decyzji administracyjnych
-prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów
-obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi
-gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi
-weryfikacji odbiorcy odpadów
-realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory
-zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
-zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka
-wprowadzania danych do BDO
-kontroli w firmie.
Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień I
Blok 1. Ustawa o odpadach oraz zmiany po nowelizacji 20 lipca 2018 r. Rozporządzenia oraz projekty rozporządzeń.
Katalog odpadów – jak prawidłowo kodować odpady (case study)
Odpowiedzialność za odpady, jej przenoszenie
Zabezpieczenie roszczeń – rozporządzenie, sposoby naliczania
Właściwe magazynowanie odpadów – projekt rozporządzenia dotyczącego magazynowania odpadów.
Monitoring miejsc magazynowania odpadów obowiązkowy od 2019 r.
Blok 2 Pozwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów
Konieczność zmian decyzji, wydawanie decyzji w oparciu o znowelizowaną ustawę o odpadach, kiedy następuje utrata ważności decyzji
Tytuł prawny do miejsca magazynowania odpadów i odpowiedzialność za szkody w środowisku
Jak określić limity magazynowanych odpadów, rodzaje opadów (warsztat)
Odpady z instalacji i z poza instalacji (warsztat)
Kompetencje organów wydających i opiniujących nowe decyzje
Zaświadczenia i oświadczenia o niekaralności
Operat przeciwpożarowy
Decyzje środowiskowe i prawo miejscowe w gospodarce odpadami
Zabezpieczenie roszczeń w gospodarowaniu odpadami, ich forma i sposób naliczenia

Dzień II
Blok 3 Pozwolenie na wytwarzanie odpadów i procedura produktu ubocznego
Pozwolenie na wytwarzanie odpadów, warunki wymagania, jakie nowe obowiązki nakłada
Co należy umieścić we wniosku o wydanie pozwolenia.
Produkt uboczny – procedura uznania (case study)
Decyzja o uznaniu za produkt uboczny zamiast zgłoszenia od sierpnia 2018 r. - jak przeprowadzić procedurę wg nowych zasad?
Obowiązek uzyskania statusu produktu ubocznego na nowo dla zakończonych postępowań
Organy wydające decyzje i opłaty skarbowe
Blok 4 Gospodarowanie odpadami komunalnymi
Odpady komunale – podstawa prawna i najnowsze zmiany
Sposoby gospodarowania odpadam komunalnymi
Umowy, deklaracje
Sposoby selektywnego zbierania
Blok 5 Rejestr BDO, transport odpadów
Rejestr BDO, rodzaje wpisów, numer gdzie należy go umieszczać
Nowe zasady transportu odpadów, zniesienie pozwoleń, wpis do BDO, oznakowania, zasady przewozu i kary
Zmiany w transgranicznym przemieszczaniu odpadów od sierpnia 2018 r.
Blok 6 Ewidencja i sprawozdawczość
KPO, KEO, roczne sprawozdania (warsztat)

Dzień III
Blok 7 Gospodarowanie opakowaniami
Zmiana ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi i wynikające z niej nowe obowiązki
Obowiązki wprowadzających na rynek produkty i produkty w opakowaniach
Opłata produktowa, naliczenie, rodzaje opakowań, sposoby ewidencji (warsztat)
Wymagania dla przedsiębiorców prowadzących recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych
Opłata recyklingowa
Rola Organizacji odzysku opakowań i organizacji samorządu gospodarczego w gospodarowaniu opakowaniami
Ewidencja i sprawozdawczości, możliwości realizacji obowiązku odzysku i recyklingu (warsztat)
Nowe wzory dokumentów potwierdzających odzysk i recykling
Rejestr BDO – praktyka wpisywania w zakresie produktów i produktów w opakowaniach oraz podmiotów prowadzących odzyski i recykling odpadów opakowaniowych
Kary i opłaty podwyższone w zakresie nie przestrzegania obowiązków podmiotów wprowadzających produkty i produkty w opakowaniach
Opłata recyklingowa
Blok 8 Sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz baterie i akumulatory
Podstawa prawna
Obowiązki wprowadzającego SE iE, baterie i akumulatory
Obowiązki zbierającego ZSE i E, baterie i akumulatory
Nieprofesjonalni zbierający ZSE i E ich obowiązki, sposób funkcjonowania
Działalność punktów serwisowych - wymagania
Rejestr BDO, ewidencja i sprawozdawczość
Blok 9 Przygotowanie do kontroli
Zmiana ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska - omówienie najważniejszych zmian
Rozdaje kontroli, jak najlepiej się do nich przygotować
Warsztat przygotowania do kontroli (ćwiczenia praktyczne, case study)
Sankcje karne
Blok 10 Pytania i odpowiedzi.

Metodologia:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Odbiorcy szkolenia:

    pracownicy firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami (transportem, zbieraniem i przetwarzaniem odpadów) pracownicy firm posiadających pozwolenia na wytwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowane osoby zajmujące się ochroną środowiska, gospodarką odpadami podmioty wprowadzające produkty i produkty w opakowaniach na rynek firmy produkujące opakowania podmioty przetwarzające odpady opakowaniowe pracownicy instytucji wydających i opiniujących wydawane decyzje w zakresie gospodarowania odpadami pracownicy Urzędów Marszałkowskich oraz jednostek publicznych zainteresowanych tematyką gospodarowania odpadami.

Materiały dydaktyczne:

Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Inwestycja:
1990.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1690 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
1990 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2340 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Przyznawane certyfikaty:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Referencje:

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową: http://www.szkolenia-semper.pl/referencje

  • Zakopane (woj. małopolskie), 4.6.2019 - 7.6.2019