Szkolenie - Kreatywny menedżer w praktyce - Czyli jak przełamać schematy myślowe i korzystać z dobrodziejstw zarządzania wizualnego.

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Zarządzanie zespołem » przywództwo
Zarządzanie zespołem » motywowanie
Zarządzanie zespołem » kierowanie
Czas trwania: szkolenie trwa 2 dni (16h)
Wartość: 1709.70 zł - Dostępny rabat!
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 613070303
  • Adres e-mail: info@szkolenia-semper.pl

Informacje podstawowe:

"Kreatywność to inteligencja, która dobrze się bawi "
Albert Einstein

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobami pobudzania i rozwijania kreatywności, jednocześnie nie ujmując nic naszemu zorganizowaniu i walorom utrzymywania porządku. Wyposażymy się w skrzynkę narzędziową kreatywnego człowieka. Pobudzimy i nakarmimy nasze synapsy. Spróbujemy wejść do naszych firmy przez drzwi, których do tej pory nie widzieliśmy. Nauczymy się dziwić, odwracać kota ogonem. Poznamy również tajniki sztuki zadawania pytań i zasady kreatywnego korzystania z danych i informacji. Będziemy łamać schematy myślowe i korzystać z dobrodziejstw zarządzania wizualnego.
Dowiemy się dlaczego mózg robi nas w konia i jak ominąć jego lenistwo i bałaganiarstwo, oraz pułapki, które na nas zastawia, jednocześnie wykorzystując go do efektywnego uczenia się.
Wreszcie, ale nie na koniec, zrelaksujemy się i powalczymy o poprawę naszej koncentracji.
Podczas szkolenia spróbujemy na chwilę znów być dziećmi – a to wszystko z dużą dawką humoru i z wykorzystaniem wielu gier i zabaw.

Warsztat dla kadry menedżerskiej ma na celu dobre przygotowanie do pełnienia funkcji kierowniczych z wykorzystaniem poznanych podczas szkolenia metod, instrumentów i technik oddziaływania na pracowników. Opracowane ćwiczenia, gry i symulacje pozwolą Uczestnikom na podniesienie skuteczności wpływania na podwładnych i lepsze wykorzystanie ich potencjału.
Kreatywność to cecha, z którą się rodzimy - a później idziemy do szkoły. Wpływa na nią nasze doświadczenie, czy postawa względem życia. Można ją jednak na nowo pobudzić.
W dzisiejszym świecie biznesu kreatywność ma ogromne znaczenie. Funkcjonujemy bowiem w organizacjach, które z dnia na dzień stają się bardziej złożone, procesy zawiłe i skomplikowane, a dokumentacja nieczytelna i nieskuteczna. Standardy funkcjonujące w organizacjach są barierą dla pomysłów i prób „walki” z marnotrawieniem zasobów i czasu. Standaryzacja jest łączona z usztywnieniem, brakiem elastyczność.
Warto więc podjąć próbę uproszenia i uelastycznienia naszych organizacji. Do tego potrzeba jednak zmiany. Musimy zmienić podejście, optykę, w inny (kreatywny, twórczy) sposób spojrzeć na organizację… a podejście jest (jak mawiał Winston Churchill) tą małą rzeczą, która tak wiele zmienia.
Zachęcam więc do budowania prostych, efektywnych systemów korzystając z myślenia twórczego, innowacyjnego.
W każdej organizacji, niezależnie od jej profilu działalności, złożoności, wielkości (nie mówiąc o skomplikowaniu) powinno być miejsce na:
- kreatywność i twórczość podczas projektowania prostych, efektywnych struktur i procesów,
- wykorzystanie niestandardowych podejść do budowania standardów,
- podejście nowatorskie, kreacyjne do rozwiązywania problemów i burzenia złych nawyków,
- wyobraźnię podczas projektowania wyrobów, usług,
- pomysłowość, dla zbudowania krótkich i skutecznych ścieżek komunikacyjnych…
Wykorzystujmy kreatywność naszych pracowników, na którą szczególną uwagę zwracał Jeffrey K. Liker, plasując ją w grupie źródeł marnotrawstwa.
Nieszablonowego myślenia można (i warto) znów się nauczyć, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc, bo… entuzjazm jest bliżej spokrewniony z nauką, niż nuda.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

I. Tajniki kreatywności – na tym poligonie dowodzi Einstein… i dzieci
II. Menedżer tworzy środowisko dla kreatywności
III. Skrzynka narzędziowa kreatywnego menedżera
1. Obniżanie poziomu stresu
2. Zaplanuj czas na kreatywność
3. Odwrotne myślenie (reverse thinking)
4. Design thinking
5. Myślenie kreatywne – łamanie reguł i schematów myślowych
6. Jak uczyć się - i oduczać - i uczyć na nowo?
7. Drzewo pomysłów
8. Kreatywne prezentowanie wyników swojej pracy
9. Storytelling
10. Sztuka zadawania pytań
11. Proaktywność
12. Zarządzanie wizualne w służbie kreatywności
13. Śmiej się, a niech reszta świata zastanawia się dlaczego – bo roześmiani ludzie są bardziej kreatywni
14. Wpływ codziennych rytuałów na kreatywność – jak wielkie umysły wykorzystują rytuały
15. Relaks – bo najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy w chwilach lenistwa
IV. Budowanie nieszablonowych systemów pamięciowych i zwiększanie efektywności nauki
1. Mózg – niezły figlarz
2. Dane i informacje
3. Mapowanie myśli
4. Techniki zapamiętywania
5. Inteligentne czytanie
6. Zarządzanie uwagą i koncentracja – trening uważności
7. Karmimy nasze synapsy
V. Kreatywność a standaryzacja – bo porządek i zasady nie muszą przeszkadzać w twórczym myśleniu
1. Skutkiem twórczego myślenia jest zmiana - a jeżeli zmiana to może w duchu Kaizen?
2. Nieszablonowe podejście do zasad i instrumentów Lean
3. Nowatorskie podejście do rozwiązywania problemów i burzenia złych nawyków
4. Marnotrawstwo związane z niedoborem pomysłowości
VI. Dieta i joga dla mózgu – kreatywność potrzebuje wsparcia
VII. Czy potrafisz pielęgnować kulturę kreatywną w organizacji?
VIII. Spróbuj zaplanować innowacyjność
Podsumowanie.

Metodologia:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Odbiorcy szkolenia:

Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla, która w sposób kreatywny, twórczy, nieszablonowy chce budować efektywne, proste struktury i procesy, pomysłowo podchodzić do rozwiązywania problemów, i w elastyczny sposób reagować na zmieniający się świat – bo świat zmienia się każdego dnia, a my musimy za nim nadążyć.

Przyznawane certyfikaty:

Centrum Organizacji Konfrerencji i Szkoleń SEMPER

  • Poznań (woj. wielkopolskie), 25.9.2018 - 26.9.2018
  • Wrocław (woj. dolnośląskie), 11.10.2018 - 12.10.2018
  • Warszawa (woj. mazowieckie), 29.11.2018 - 30.11.2018
  • Kraków (woj. małopolskie), 11.12.2018 - 12.12.2018
  • 2-5 użytkowników - 10 %