Szkolenie - Narzędzia IT w zarządzaniu projektami -2-dniowe warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w organizacji.

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Zarządzanie organizacją » zarządzanie projektami
Kursy » obsługa komputera
Logistyka » systemy informacyjne / informatyczne
Czas trwania: Szkolenie trwa 2 dni (16 godzin)
Wartość: 1832.70 zł
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 613070303
  • Adres e-mail: info@szkolenia-semper.pl

Informacje podstawowe:

Cel szkolenia:

Celem warsztatu szkoleniowego jest zapoznanie jego uczestników z kluczowymi funkcjami oprogramowania do harmonogramowania m.in.: MS Project, OpenProj, ProjectLibre, Gantt Project używanymi przez kierowników i członków zespołów projektowych do wspomagania procesu zarządzania projektem. W szkoleniu duży nacisk kładziemy na dostosowanie programowi aplikacji do indywidualnych potrzeb wynikających chociażby z uwarunkowań danej branży.

Ważnym elementem warsztatów jest przekazanie wiedzy w zakresie tych funkcji, które automatyzują procesy zarządzania projektem szczególnie w obszarze raportowania, harmonogramowania oraz oceny postępów prac. Wartością dodaną tego kursu jest nabycie praktycznych i użytecznych umiejętności planowania zadań, zasobów oraz naturalnie kosztów projektu.

Szkolenie ma również na celu ugruntowanie wiedzy w zakresie podejścia do planowania w odniesieniu do standardu PMBoK, metodyki PRINCE2 i AGILE. Powiązanie aspektów teoretycznych z konkretnymi przykładami pozwala osiągnąć dodatkową wartość, polegającą na optymalnym uwzględnieniu ograniczeń dla opracowywanych harmonogramów.

Korzyści dla uczestników:

Po ukończonym warsztacie uczestnicy będą wiedzieli m.in.:
• W jaki sposób wykorzystać narzędzia do poprawnego planowania przedsięwzięć projektowych.
• Do jakiego poziomu szczegółowości dekomponować zadania.
• W jaki sposób stosować relacje między zadaniami.
• Jak zautomatyzować monitorowanie realizacji projektu.

Uczestnicy będą dodatkowo potrafili:
• Wykorzystać narzędzia IT do harmonogramowania prac projektowych.
• Wykorzystać praktyczną wiedzę wynikającą z podejścia do harmonogramowania. Właściwie monitorować postępy prac i wpływać na zespół projektowy.
• Usprawnić zarządzanie projektem i planować odpowiednio zmiany w projekcie.
• Wykorzystać szanse i analizować zagrożenia w oparciu o stworzone harmonogramy.

Program szkolenia:

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.

II. ROZPOCZYNANIE PRACY Z APLIKACJAMI DO HARMONOGRAMOWANIA PROJEKTÓW.
• Instalacja i dopasowywanie widoków.
• Przegląd funkcji w odniesieniu do kluczowych obowiązków kierownika projektu i członków zespołu projektowego.
• Personifikacja wstążki i poszczególnych kart.
• Analiza widoków: wykresu, arkusza, formularza, zadań oraz zasobów.
• Analiza i omówienie znaczenia kart: zadanie, zasób, projekt, widok.
• Proces budowania harmonogramu– analiza różnych technik i metod.

III. KROKI DO OPRACOWANIA WŁAŚCIWEGO HARMONOGRAMU PROJEKTU.
• Wykorzystanie szablonów do tworzenia własnych projektów.
• Tworzenie projektu od podstaw – praktyczne wskazówki.
• Definiowanie zadań oraz analiza sekwencji ich realizacji.
• Definiowanie zasobów koniecznych do wykonania działań.
• Określanie czasu trwania zadań i przypisywanie zasobów.
• Interpretacja linii odniesienia dla projektu.
• Techniki śledzenia postępu realizacji prac w projekcie.

IV. SPOSOBY PLANOWANIA ZALEŻNOŚCI W PROJEKCIE.
• Planowanie ręczne - szukanie odpowiedzi na pytanie kiedy warto?
• Tryb automatyczny – rekomendowane podejście dla kierownika projektu.
• Sposoby przełączania się między poszczególnymi trybami.

V. OPRACOWANIE CZYTELNEJ STRUKTURY PODZIAŁU PRACY (WBS).
• Technika Planowania Opartego na Produktach - sposób jej implementacji w MS Project.
• Zadania końcowe i pośrednie – różne spojrzenia na zakres prac.
• Definiowanie i wprowadzanie kamieni milowych.
• Techniki szacowania WBS i ich wykorzystanie w MS Project.
• Kody struktury podziału pracy (SPP – WBS) – czyli w jaki sposób zapewnić skuteczność komunikacji w zespole projektowym.

VI. WŁAŚCIWE ZARZĄDZANIE ZADANIAMI W MS PROJECT, OPENPROJ, PROJECTLIBRE, i GANTT PROJECT.
• Omówienie rodzajów zadań i ich znaczenie w kontekście monitorowania postępów prac:
o Zadania sumaryczne.
o Zadania typ: punkt kontrolny.
o Zadania zwykłe.
o Zadania cykliczne.
o Zadania planowane ręcznie.
o Zadania nieaktywne.
• Dzielenie zadań – analiza przypadków zastosowań.
• Operacje na działaniach: dodawanie, usuwanie, zmiana, przestawianie kolejności zadań.
• Typy relacji między zadaniami oraz sposoby dokonywania ich zmian:
o Zakończenie – rozpoczęcie.
o Rozpoczęcie – rozpoczęcie.
o Zakończenie – zakończenie.
o Rozpoczęcie - zakończenie.
• Rola i znaczenie funkcji inspektora zadań.

VII. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI.
• Określanie zasobów oraz definiowanie ich rodzajów konicznych do wykonania zakresu prac.
• Przegląd zasobów oraz ich implementacja:
o Zasoby materiałowe.
o Zasoby budżetowe.
o Zasoby kosztowe.
o Zasoby ogólne.
o Zasoby typu praca.
• Wprowadzanie indywidualnych zasobów przy uwzględnieniu niedostępności i ograniczeń zasobów.
• Rejestrowanie poszczególnych kategorii zasobów.

VIII. SPOSOBY ALOKACJI ZASOBÓW DO ZADAŃ.
• Przydzielanie zasobów do zadań w zależności od typów zadań:
o Zadania o stałej pracy.
o Zadania o stałej liczbie jednostek.
o Zadania o stałym czasie trwania.
o Planowanie zadań w oparciu o nakład pracy.
• Definiowanie różnych ilości zasobów do zadań.
• Alokacja zasobów budżetowych.

IX. DEFINIOWANIE INDYWIDUALNYCH KALENDARZY DOSTĘPNOŚCI ZASOBÓW.
• Tworzenie i modyfikacja kalendarza dla zasobów w projekcie.
• Przegląd kalendarzy w projekcie i ich znaczenie na miary efektywności w zarządzania projektami:
o Kalendarz projektu.
o Kalendarz zasobu.
o Kalendarz zadania.
• Główne funkcje i przeznaczenie opcji kalendarza.

X. BILANSOWANIE ZASOBÓW - CZYLI W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIĆ REALNOŚĆ WYKONYWANIA PLANÓW.
• Analiza i znaczenie ścieżki krytycznej dla osób zarządzających projektami.
• Widok obciążenia zasobów – rozwiązywanie konfliktów przydziałów zasobów.
• Definiowanie i analiza pracy w nadgodzinach oraz ocena wpływu na budżet projektu.
• Bilansowanie zasobów w trybie manualnym oraz automatycznym.

XI. MONITOROWANIE REALIZACJI PROJEKTÓW.
• Aktualizacja poziomu realizacji zadań w projekcie.
• Śledzenie postępu prac w odniesieniu do planu bazowego.
• Plan bazowy na wykresie Gantta.
• Aktualizacja planu bazowego m.in. w odniesieniu do zaakceptowanych zmian projektu.
• Wprowadzanie planów pośrednich i ich znaczenie dla zespołów projektowych.
• Analiza odchyleń od terminów, kosztów i zaplanowanej pracy.
• Wykorzystanie raportów: standardowych, predefiniowanych przez użytkowników.
• Funkcje filtrów w kreowaniu widoków dla osób zarządzających projektem.
• Raporty wizualne – obciążenia zasobów w projekcie.
• Eksportowanie i prezentacja danych do narzędzi pakietu MS Office.

XII. PODSUMOWANIE WARSZTATU I WNIOSKI KOŃCOWE.

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania portfelem, programem i projektem.

Metodologia:

Szkolenie prowadzone będzie w formie mini wykładu i ćwiczeń praktycznych, które mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu objętego szkoleniem.
Przewiduje się wykorzystanie następujących metod przeprowadzenia szkolenia:
Mini prezentację wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
Metody kształcenia aktywnego: ćwiczenia i warsztaty praktyczne wykorzystanie zdobytej przez uczestników szkolenia wiedzy:
o Ćwiczenia
o Pytania i odpowiedzi
o Praca w grupach
o Dyskusja
o Burza mózgów
o Symulacje w zespołach projektowych
o Ćwiczenia indywidualne
o Informacje zwrotne dla Uczestników od Trenera.

Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
• Prezentacja multimedialna, warsztaty, konsultacje indywidualne, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
• Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Trener
dr inż Martin Daliga
Jest ekspertem w zakresie zarządzania projektami. Jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach, najbardziej dumny jest z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności. Posiada kilkuletnią praktykę trenerską w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania ograniczeniami. Akredytowany trener metodyki PRINCE2? (PRINCE2? Approved Trainer). Specjalizacja: zarządzanie projektami, wykorzystanie metodyk zarządzania projektami PCM, PMBoK, PRINCE2, Agile, SCRUM do optymalizacji działań biznesowych.

Odbiorcy szkolenia:

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznych narzędzi IT w zarządzaniu projektami:
-kierownika projektów
-specjalistów zarządzania projektami
-osób przygotowujących się do pracy projektowej
-wszystkich osób zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką.

Materiały dydaktyczne:

Informacje organizacyjne:

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Inwestycja:

1490.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1850 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Przyznawane certyfikaty:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Referencje:

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:
http://www.szkolenia-semper.pl/referencje

  • Warszawa (woj. mazowieckie), 20.8.2019 - 21.8.2019
  • Poznań (woj. wielkopolskie), 14.10.2019 - 15.10.2019
  • Warszawa (woj. mazowieckie), 18.11.2019 - 19.11.2019