Szkolenie - Obsługa sekretariatu i biura
Organizator szkolenia:

- Numer telefonu: 612828766
- Adres e-mail: maticonsulting@szkolenia-mc.pl
Informacje podstawowe:
Celem szkolenia: jest przygotowanie Uczestników do zarządzania sekretariatem oraz przedstawienie zasad funkcjonowania biura, sekretariatu. Wizerunek sekretariatu tworzy wizerunek firmy. Sekretariat jest pierwszym punktem kontaktu z firmą i dalsza współpraca może zależeć od tego jak klient zostanie potraktowany podczas pierwszej rozmowy. Pracownicy sekretariatu mają często do czynienia
z klientami trudnymi, przenoszącymi na nich wiele negatywnych emocji. W czasie szkolenia nauczymy jak sobie radzić z kłopotliwymi sytuacjami i klientami. Dobra obsługa sekretariatu to również doskonała organizacja dnia pracy. Pokażemy konkretne rozwiązania związane z planowaniem zadań. Zdobędziesz umiejętność nawiązania pierwszego kontaktu. Rozszerzysz swoje umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji w firmie. Poznasz specyfikę pracy biurowej i dowiesz się jakie są techniki
i zasady tworzenia pism. Szkolenie sprawi, że będzie lepiej planować, organizować i efektywniej wykorzystywać czas oraz właściwie dobierać formy komunikowania się z współpracownikami i klientami. Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do pracy na stanowisku sekretarki, przedstawienie zasad funkcjonowania biura, sekretariatu.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie
- sekretariat - zasady jego funkcjonowania
- lokal biurowy
- warunki materialne pracy biurowej
- urządzenia techniczne łączności
- dokumentacja biurowa i jej obieg
- relacja z szefem
2. Nowoczesna sekretarka
- wizerunek sekretarki - asystentki
- charakterystyka pracy sekretariatu
- miejsce pracy sekretarki
- sekretarka: jej cechy, wygląd, wykształcenie, umiejętnosci
3. Urządzenia biurowe, organizacyjne i przybory biurowe
- klasyfikacja środków technicznych
- środki techniki korespondencyjnej
- urządzenia do reprografii (kopiarki, fotokopiarki)
- frankownice
- bindownice
4. Przybory i materiały biurowe
- charakterystyka przyborów i materiałów biurowych
5. Organizacja obiegu pism
- dokumentacja biurowa i jej rodzaje
- znaczenie i zasady właściwego obiegu pism
6. Korespondencja w firmie:
- co to jest korespondencja, rodzaje
- korespondencja występująca w firmie
- prawidłowe czynności w związku z przyjmowaniem, wysyłaniem korespondencji
- planery
7. Prowadzenie korespondencji i jej przechowywanie
- dziennik korespondencji
- czynności wykonywane przy przyjmowaniu pism
- czynności wykonywane przy wysyłaniu pism
8. Zarządzanie czasem
- terminarze
- organizowanie zebrań
- przymowanie interesantów, delegacji zagranicznych
- przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych
Metodologia:
ćwiczenia
Odbiorcy szkolenia:
Sekretarki, asystentki, osoby pracujące w sekretariatach, działy obsługi klienta, pracujące w biurach, osoby indywidualne, osoby prowadzące działalność gospodarczą, osoby bezrobotne, studenci
Przyznawane certyfikaty:
imienne zaświadczenie
Referencje:
tak, na życzenie
- Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie), 26.1.2021 - 27.1.2021
- Warszawa (woj. mazowieckie), 27.1.2021 - 28.1.2021
- Kraków (woj. małopolskie), 29.1.2021 - 30.1.2021
- Katowice (woj. śląskie), 3.2.2021 - 4.2.2021
- Kraków (woj. małopolskie), 4.2.2021 - 5.2.2021
- Poznań (woj. wielkopolskie), 5.2.2021 - 6.2.2021
- Rzeszów (woj. podkarpackie), 10.2.2021 - 11.2.2021
- Wrocław (woj. dolnośląskie), 15.2.2021 - 16.2.2021
- Łódź (woj. łódzkie), 17.2.2021 - 18.2.2021
- Gdańsk (woj. pomorskie), 18.2.2021 - 19.2.2021
- Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie), 22.2.2021 - 23.2.2021
- Warszawa (woj. mazowieckie), 25.2.2021 - 26.2.2021
- Kraków (woj. małopolskie), 26.2.2021 - 27.2.2021