Szkolenie - Problemy psychologiczne we współczesnej organizacji

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Umiejętności osobiste » komunikacja
Zarządzanie zespołem » Zarządzanie zespołem
Szkolenia HR » Zarządzanie organizacją
Czas trwania: 2 dni
Wartość: 1709.70 zł
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 224165555
  • Adres e-mail: szkolenia@effectgroup.pl

Informacje podstawowe:

Dla większości z nas praca to nie tylko miejsce gdzie zarabiamy pieniądze na podstawowe potrzeby. Ludzie szukają w pracy też możliwości samorozwoju, realizacji potrzeby osiągnięć i osobistej satysfakcji. Tego typu nagrody są czymś więcej niż wynagrodzenie – praca wpływa nie tylko na sytuację ekonomiczną, ale także na ogólny dobrostan, poczucie bezpieczeństwa oraz własnej wartości, zdrowie i satysfakcję z życia. Praca może być też miejscem gdzie pracownik spotyka na co dzień zagrożenia dla samopoczucia i zdrowia, może wywoływać lęk i frustrację, obniżać samoocenę. Jeśli tego typu napięcia przenosimy do życia osobistego na ogół obniża to jakość relacji z bliskimi, rodziną i przyjaciółmi. Wiele badań potwierdza związek pomiędzy udanym, satysfakcjonującym życiem zawodowym a długością życia. Dlatego budowanie środowiska pracy sprzyjającego dobremu klimatowi, dbającego o psychospołeczny dobrostan pracowników staje się poważnym zadaniem kadry zarządzającej. Psychologia organizacji rozwija się intensywnie, a jej wpływ na produktywność i efektywność rośnie wobec coraz większych wyzwań współczesności.

W aktualnych realiach rynku pracy psychologiczna jakość środowiska wewnątrz organizacji wpływa również istotnie na koszty. Jest ważnym elementem marki pracodawcy, wpływa na skuteczność rekrutacji, absencje chorobowe i fluktuację pracowników. Dlatego profilaktyka, rozpoznawanie i eliminowanie zagrożeń oraz wdrażanie aktywnej polityki firmy kształtująca sprzyjające człowiekowi środowisko pracy to istotne zadania nie tylko pracowników działów HR ale także kadry menedżerskiej firmy.

Program szkolenia:

Moduł 1. Psychologia w organizacji – wprowadzenie

Psychologia organizacji i pracy – przedmioty badań i obszary działania
Czym jest jakość życia w pracy
Satysfakcja z pracy i jej znaczenie na poziomie indywidualnym i organizacyjnym – przegląd badań
Związek satysfakcji z pracy z poziomem wykonywania zadań
Wymiary, pomiar i poziom satysfakcji z pracy
Cechy indywidualne a poziom satysfakcji z pracy
Wpływ satysfakcji z pracy na zachowania i efektywność pracowników
Fluktuacja dysfunkcjonalna i absencja – związek z satysfakcją z pracy
Zaangażowanie organizacyjne – czynniki organizacyjne i indywidualne

Moduł 2. Psychologiczne choroby cywilizacyjne i ich źródła i zagrożenia

Psychologiczne wyzwania współczesności
Psychologiczne choroby cywilizacyjne, ich źródła i zagrożenia
Podstawowe problemy psychologiczne w firmie: stres, wypalenie zawodowe, pracoholizm depresja
Częstotliwość występowania PCHC i ich wpływ na skuteczność indywidualną i biznesową

Moduł 3. Nadmierny stres – przyczyny, objawy, skutki, profilaktyka

Czym jest stres
Pozytywny i negatywny wpływ stresu na człowieka
Przyczyny stresu
Objawy stresu
Negatywne skutki stresu – profilaktyka na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym
Jak sobie radzić ze stresem?

Moduł 4. Pracoholizm – przyczyny, objawy, skutki, profilaktyka

Czym jest pracoholizm
Pracoholizm – przyczyny i objawy
Zagrożenia zdrowotne i społeczne związane z pracoholizmem
Jak sobie radzić jeśli wystąpił?

Moduł 5. Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy, skutki, profilaktyka

Syndrom wypalenia zawodowego – przyczyny i objawy
Przeciwdziałanie wypaleniu
Co robić gdy wystąpi wypalenie zawodowe

Moduł 6. Depresja przyczyny, objawy, skutki, profilaktyka

Depresja – czym jest?
Depresja – przyczyny
Objawy depresji
Jak przeciwdziałać i leczyć depresję?

Moduł 7. Osobiste zasoby w psychoprofilaktyce PCHC

Przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym na poziomie indywidualnym Work – life balance
Mój tort życia – autorefleksja
Nawyki skutecznego działania – przeciwdziałanie ryzykom

Moduł 8. Profilaktyka psychologicznych chorób cywilizacyjnych w organizacji

Problematyka dostrzegania i ocena zagrożeń dla dobrostanu pracowników w organizacji
Projekty, programy, polityki – przegląd dobrych praktyk
Projekty, programy, polityki – praca warsztatowa uczestników/czek szkolenia

Metodologia:

Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.

To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

Przykładowe metody szkoleniowe:

Studia przypadków z praktyki firmy i rynku
Symulacje i gry zespołowe
Dyskusje moderowane

Odbiorcy szkolenia:

Menedżerowie i pracownicy działów HR, zainteresowani problematyką psychologicznych aspektów funkcjonowania ludzi we współczesnej organizacji. Osoby odpowiedzialne za tworzenie miejsca pracy sprzyjającego osiąganiu satysfakcji i pełnej efektywności pracowników.

  • Warszawa (woj. ), 3.12.2018 - 4.12.2018
  • Wrocław (woj. ), 21.3.2019 - 22.3.2019