Szkolenie - Social Media w marketingu i biznesie

Typ oferty: szkolenie otwarte
Tematyka: Sprzedaż i marketing » marketing i reklama
Sprzedaż i marketing » PR
Czas trwania: 2 dni
Wartość: 1783.50 zł
Miejsce i termin:
Masz pytanie do tej oferty? Napisz lub zadzwoń teraz! Pokaż dane kontaktowe A może chcesz zobaczyć komplet informacji o tej firmie? TAKNIE (pokaż tylko kontakt)
  • Numer telefonu: 224165555
  • Adres e-mail: szkolenia@effectgroup.pl

Informacje podstawowe:

Media społecznościowe pozwalają markom i firmom wchodzić w relacje z potencjalnymi klientami, a nawet partnerami handlowymi. Facebook, Instagram, LinkedIn mogą stać się zarówno kanałami do prezentowania treści ważnych z punktu widzenia firmy, jak i platformami do obsługi klienta, a nawet dokonywania ustaleń z kontrahentami. To także doskonałe portale do prowadzenia działań marketingowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów (telewizja, czasopisma), social media umożliwiają precyzyjne kierowanie właściwie dobranych treści do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zaznajomieni z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi i dowiedzą się, jak wykorzystywać je (lub jak robić to lepiej) w reprezentowanych przez nich firmach.

Cele szkolenia:

Poznanie funkcji Facebooka, Instagrama i LinkedIn, które mogą być wykorzystywane w firmach i innych organizacjach
Poprawa jakości działań firmowych w mediach społecznościowych
Przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych
Zaplanowanie działań w mediach społecznościowych zgodnie z indywidualnie opracowaną strategią
Nauczenie uczestników prowadzenia kont firmowych zgodnie z prawem i regulaminem
Korzyści szkolenia:

Nabranie większej śmiałości w korzystaniu z mediów społecznościowych w biznesie
Gotowość do eksperymentowania z możliwościami reklamowymi
Pełniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w relacjach z klientami
Swobodne poruszanie się po ustawieniach Facebooka, Instagrama i LinkedIn
Prowadzenie kont social media zgodnie z regulaminem i w granicach prawa

Program szkolenia:

Dzień pierwszy

Wprowadzenie

Podstawowe pojęcia na Facebooku
Taktyka obecności na Facebooku:

Korzyści oraz zagrożenia związane z obecnością firmy na Facebooku
Określenie celów komunikacyjnych marki
Grupa odbiorców na Facebooku z wykorzystaniem Audience Insights
Tworzenie mini-strategii (taktyki) obecności na Facebooku
Prowadzenie Facebooka na co dzień

Ustawienia Facebooka krok po kroku
Audyt obecności firm uczestników na Facebooku
Analiza i wnioski z audytu
Prowadzenie działań na Facebooku w zgodzie z algorytmem
Budowanie i angażowanie społeczności
Grupy na Facebooku
Content Marketing na Facebooku
Obsługa Klienta na Facebooku

Angażowanie fanów w postach i komentarzach
Obsługa klienta przez Messenger
Reagowanie na sytuacje kryzysowe
Reklama na Facebooku

Lejek marketingowy w mediach społecznościowych
Menedżer Firmy
Menedżer Reklam i konta reklamowe
Tworzenie grup docelowych
Podstawy remarketingu (Pixel)
Wykorzystywanie wpisów sponsorowanych w promocji
Ustawienia reklam krok po kroku
Podsumowanie

Dzień drugi

Social Media jako element szerszych działań marketingowych

Grupa docelowa marki a dobór odpowiednich portali społecznościowych
Cele firmy a przekaz marketingowy
Reklama na Facebooku i Instagramie

Dobór treści reklamowych na Facebooku i Instagramie
Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie – ćwiczenie
Podstawy analityki i raportowania
Instagram w biznesie

Specyfika Instagrama w kontekście marketingowo-biznesowym
Ustawienia konta na Instagramie,
Zasady prowadzenia konta na Instagramie,
Insta Stories na koncie firmowym
Współpraca z Influencerami i/lub partnerami biznesowymi
Przykłady aplikacji pomocnych na Instagramie
Obsługa klienta
LinkedIn – ekspercki i firmowy

Specyfika LinkedIn na tle innych mediów społecznościowych
Budowanie pozycji eksperta na LinkedIn
Algorytm LinkedIn – jak z nim współpracować?
Ustawienia i prowadzenie profilu firmowego
Wzajemne oddziaływanie profilów firmowych i prywatnych
Kampanie reklamowe na LinkedIn
Etyczny social selling i networking
Narzędzia LinkedIn
Zasady i prawo w mediach społecznościowych

Ograniczenia regulaminowe
Prawo autorskie
RODO
Zakończenie: Podsumowanie, wnioski, odpowiedzi na pytania.

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Metodologia:

Warsztaty z wykorzystaniem przez Uczestników komputerów z dostępem do Internetu (można używać własny sprzęt). Wskazane, by uczestnicy byli zarejestrowani na Facebooku jeszcze przed szkoleniem. Podczas szkolenia uczestnicy będą wykonywali ćwiczenia, będą także mieli
okazję od razu wdrożyć zmiany na profilach firmowych, jeśli mają do takich dostęp.

Odbiorcy szkolenia:

Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
Osoby zainteresowane tematyką social sellingu
Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w firmie
Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz
Właściciele firm, prezesi, menedżerowie chcący lepiej wykorzystywać social media w swoich firmach

  • Warszawa (woj. ), 25.5.2020 - 26.5.2020
  • Gdańsk (woj. ), 13.7.2020 - 14.7.2020
  • Kraków (woj. ), 8.10.2020 - 9.10.2020
  • Wrocław (woj. ), 16.11.2020 - 17.11.2020
  • Warszawa (woj. ), 10.12.2020 - 11.12.2020